۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

فریاد مردم در نماز جمعه خامنه ای به شدت بلند خواهد شد !

روزگذشته، مردم معترض تهران به جای اجتماع در میدان ولیعصر که قبلا قرار آن را گذاشته بودند، به سمت ساختمان جام جم حرکت کرده و سیمای جمهوری اسلامی را محاصره کردند.
سیمای جمهوری اسلامی که درجریان مناظره های تلویزیون کاملا دراختیار واحدهای ویژه سپاه پاسداران است و در روزهای بعد از کودتای انتخاباتی نیز این حضور وسیع تر شده، دیروز به یک پادگان نظامی تبدیل شده بود.
سپاه با توپ و تانک از ساختمان جام جم محافظت می کرد.
مردم هیچ شعاری جز همان شعارهای علیه تقلب انتخاباتی ندادند و از هرگونه برخورد با نیروهای انتظامی و سپاهی پرهیز کردند. شمار راهپیمایان و اجتماع کنندگان اطراف جام جم را دهها هزار نفر اعلام کرده اند؛ که بدلیل ناممکن شدن مخابره فوری اخبار از ایران، این تظاهرات در رسانه های بین المللی بازتاب فوری و لازم را نیافت.
به همین دلیل امروز باید منتظر انتشار تصاویر اجتماع عظیم روز گذشته در اطراف جام جم بود. همزمان با همین اجتماع، سیمای جمهوری اسلامی جلسه دیدار نمایندگان 4 کاندیدای ریاست جمهوری با رهبر را پخش کرد که در آن علی خامنه ای، درحالیکه آشکارا خودباخته و پریشان بود برای آنها سخنرانی کرد. نکات قابل توجهی در این دیدار و سخنرانی وجود داشت:
از جمله این که به جای کاندیداهای معترض، یعنی موسوی، کروبی و رضائی، نمایندگان آنها دعوت رهبر را پذیرفته و به دیدار او رفته بودند، که این خود بی سابقه بود.
به تعبیری دیگر، کاندیداهای سه گانه و معترض اعتباری برای دیداری اینگونه با رهبر قائل نشده اند و اساسا نمی خواهند تصاویر آنها در برابر رهبر از تلویزیون پخش شود زیرا به اعتبار آنها نزد مردم لطمه وارد می شود.
همه مردم ایران، اکنون رهبر و احمدی نژاد را در کنار هم آماج شعارهای خود قرار داده اند.
وقتی مردم فریاد می زنند "مرگ بر دیکتاتور" فرد دیگری جز رهبر در اذهان تداعی نمی شود. دیدار مورد بحث، از موقعیت ضعیف شده رهبر حکایت دارد. علی خامنه ای که کودتای 22 خرداد به نام او ثبت شده و به همین دلیل نیز همچنان از بیانیه کودتائی خود، پیش از اعلام نتایج انتخابات از سوی وزارت کشور و شورای نگهبان دفاع می کند،
در این دیدار گفت: "بنده اصولا به مسئولان انتخابات اعتماد می کنم." او در این جمله، جای عقب نشینی برای خود گذاشته، زیرا هنوز تکلیف نهائی تسلط کودتاچی ها بر جامعه و یا جنبش بر کودتاچیان معلوم نیست.
او چند بار از رای 14 میلیونی "شکست خوردگان" انتخابات سخن گفت و تلاش کرد بگوید این آمار را دراختیار من گذاشتند و من براساس آن بیانیه پیروزی احمدی نژاد را صادر کردم. او در همین سخنرانی گفت که بقیه حرف هایش را در نماز جمعه خواهد زد و این در حالی است که به وی هشدار داده اند که مردم می خواهند به عنوان شرکت در نماز جمعه راهپیمائی دیگری را بطرف مصلای تهران ترتیب بدهند. او در این دیدار، با گرفتن چهره ای مصلح و خیرخواه از امنیت ملی سخن گفت و از خرابکاران و این که همه باید علیه آنها موضع بگیرند.
درحالیکه هم او که بی خبر از عکس ها و تصاویر تلویزیونی نیست و هم مردم می دانند این خرابکاران و حمله کنندگان به اماکن و تیراندازان به طرف مردم کسانی نیستند جز اعضای حزب پادگانی زیر نظر دولت و سپاه پاسداران. او گفت که اگر مخالفان نتیجه انتخابات در انتخابات پیروز شده بودند، پیروز شدگان امروز هم همین مخالفت ها را می کردند.
و البته رهبر نگفت که آن مخالفان، پیشدستی کرده و کودتا کرده اند تا بعد از اعلام پیروزی میرحسین موسوی به زحمت نیفتند و با موتور و تفنگ و چماق و قمه و چاقو بیایند به خیابان. یعنی همان کاری که سرانجام هم مجبور شدند بکنند و این روزها در سراسر ایران شاهد آن هستیم. رهبر جمهوری اسلامی اکنون تنها از سوی مردمی معترض که خود را تا پشت دروازه های صدا و سیما رسانده اند و اگر آدرس خانه او را بدانند خانه وی را نیز محاصره خواهند کرد تحت فشار نیست.
او از سوی روحانیونی که او را روز به روز بیشتر فاقد عدالت، یعنی یکی از شروط صلاحیت رهبری میدانند و همچنین فرماندهانی در سپاه پاسداران زیر فشار است که می ترسد در صورت ادامه وضع کنونی، آنها نیز به آغوش مردم باز گردند