۱۳۸۸ خرداد ۱۶, شنبه

حرکت های مردمی دوم خرداد را پشت سر گذاشت !!

هیچ کس نمیداند سرنوشت انتخابات به کجا خواهد کشید و اصلا برگزار خواهد شد یا نه!
امشب خیابان‌های تهران را دور زدم. آنچه را دیدم قابل بیان نیست. اینهمه مردم طرفدار موسوی؟ بنظرم دیگر جمعیت قابل کنترل نیست. هیچکس تصور نمی‌کرد تاثیر آن مناظره اینچنین مردم را به خیابان‌ها بکشاند.
سراسر خیابان ولی عصر راه بندان بود. از کوچک و بزرگ که اکثراً جوانان. اول فکر کردم موتور سوارها طرفدار احمدی نژاد هستند، جلو که رفتم دیدم نوار سبز به دست به پیشانی و به هر وسیله‌ای که همراه داشتند بسته بودند.
فریاد مردم گوش فلک را کر کرده اما هنوز به گوش حکومت نرسیده و یا گوشش را گرفته که نشود.
مردم علیه دولت ریخته‌‌اند به خیابان و در عوض امشب احمدی نژاد را به بهانه پاسخ به سئوالات مردم آوردند به تلویزیون.
مجری برنامه یک چیز دیگری می‌پرسید و احمدی نژاد حرف‌های تحریک آمیز خودش را می‌زد.
او، این بار بدون ترس از پاسخ میرحسین موسوی، به تنهائی همان اتهامات قبلی را بدون ذکر نام نثار‌هاشمی رفسنجانی تکرار کرد.
او از ساعت 10.30 بمدت 55 دقیقه هرچه دلش خواست گفت. احمدی نژاد گفت: «من افشا می‌کنم و این‌ها را باید بدستور امیرالمومنین رسوا کرد وبر سر بازار چرخاند تا مردم ببینند.» خواندم که زیدآبادی در یک مقاله‌ای مردم را متهم به شورش کور کرده است، اما آنچه من می‌بینیم درخیابان‌ها، اعتراض و حتی قیامی آگاهانه برای رفتن به سوی انتخابات و جلوگیری از تقلب در آنست. البته امثال زیدآبادی و دفتر تحکیمی‌ها از این ناراحت‌‌اند که این اقبال عمومی نصیب کروبی نشده است. مردم رفتار سید و شیخ را در این 30 سال مقایسه کرده‌‌اند و باقی ماندن او و کنار نرفتنش به سود موسوی بزرگترین ضربه ایست که به خودش می‌زند. امشب از شیراز هم خبر گرفتیم که گفتند اصلاً نمی‌شود به خیابان رفت . در مقابل مردمی که به حمایت از موسوی به خیابان‌ها ریخته اند، دولتی‌ها در حال تدارک درگیری سراسری هستند زیرا شاید به این طریق از باخت حتمی جلوگیری کنند.
اگر چنین کنند، آنوقت باید نگران جنگ داخلی بود. یگانه راه آزاد گذاشتن مردم برای تبلیغات و پرهیز از درگیری‌های خیابانی و آزاد برگزار کردن انتخابات است زیرا در‌ غیر‌اینصورت باید بیش از امروز نگران فردای پس از انتخابات بود.
ساعت 1 بامداد خبر گرفتیم که در بالاترین سطوح مملکتی یک جلسه مشاوره انجام شده و رهبر گفته است نباید گذاشت مسئله از کنترل خارج شود.
خیزش مردم این بار حتی قابل مقایسه با انتخابات دوم خرداد نیست. مردم بشدت عصبی و آماده واکنش اند.