۱۳۸۷ آذر ۲۵, دوشنبه

بیایید به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنیم .

مدتی است که در همنشینی با همفکران قدیمی نشانه های روشنی از یک نومیدی سنگین را میبینم که ذهنم را سخت مشغول کرده و تمام دغدغۀ کنونی من یافتن پاسخی برای این پرسش است که: این همه هزینه برای چی و برای کی ؟ دوستی نقل میکرد که تا وقتی کار میکنیم حق داریم از محدودیتها شکوه کنیم. از لحظه ای که به بهانۀ محدودیت، کار را رها کردیم دیگر شایستۀ گله کردن هم نیستیم. چون ما دیگر آن کار را انجام نمیدهیم که دربارۀ چگونگی آن صحبت کنیم. ما حتی یک دعوتنامه هم برای نجات انسان از یوغ انسان دیگر نداریم و تنها یک دغدغۀ شخصی ماحصل یک دورۀ فکری ما را وادار کرده است که به یاری انسان برخیزیم و در آستانۀ آگاهی، به آزادی سلام بگوییم. شاید هنوز هم بعضی از ما خواندن و نوشتن در حوزه های روشنفکری و سیاسی را شغل خود میداند و با بازخوانی اندیشه های فلسفی و سیاسی غرب سعی در معرفی خود بعنوان موج نو روشنفکری دارد. ولی مگر نه اینست که ما همگی در کارکرد سیاسی اندیشه هایمان برای رسیدن به آزادی و دموکراسی مشترک هستیم. پس بی شک فریادهای ما برای ایجاد یک جامعۀ رنگی باید رساتر از بقیه باشد. به گمانم دوباره لازم است که بعضی از مسوولیتهای روشنفکری را برای خود تعریف کنیم تا به رخوت روشنفکران بی درد دچار نشویم. البته باید مواظب باشیم که دچار تندروی هم نشویم. دوست من، با کافه های بالای شهر و شب نشینیهای متفنن و اتاقهای دود آلود خداحافظی کن. فقر و اعتیاد و بیکاری و بدتر از همه ناآگاهی بیداد میکند.... بیاییم همانند شور گذشتۀ خویش به جای نفرین به تاریکی شمعی روشن کنیم..

۳ نظر:

  1. وب - آ - ورد

    پاسخحذف
  2. از اطلاع رسانی شما قدر دانی میکنیم///ادرس شما در خبر گزاری جنبش دانشجویان اهلسنت لینک گردید///ممنون میشویم اگر ادرس ما را نیز لینک کنید///با ارزوی موفقیت برای شما///خبرگزاری جنبش دانشجویان اهلسنت///www.jonbeshedaneshju.tk

    پاسخحذف
  3. پیشنهاد جالبی است گرچه بسیاری را می‌شناسم که هرگز دچار روزمرگی دم و دود نشدند ولی دادشان تبدیل به بی‌داد شد و آزادی‌خواهی‌شان مبدل به عصیان.

    به این نوشته در بلاگ نیوز لینک داده شد.

    پاسخحذف