۱۳۸۷ فروردین ۳۱, شنبه

انتقاد شدید مهدوی کنی از عملکرد دولت احمدی نژاد

آیت الله مهدوی کنی دبیرکل جامعه روحانیت و عضو جدید مجلس خبرگان رهبری در گردهمایی علما و ائمه جماعات در مسجد مطهری واقع در میدان بهارستان شرکت کرده و برای حاضران سخنرانی کرد. او در این سخنرانی با صراحت نظرات انتقادی خود را نسبت به احمدی نژاد و نتایج عملکرد دولت او بیان داشت. آنچه در این سخنرانی طرح شده، قبل از هر چیز نشان دهنده رشد تقابل میان دو گروه روحانیون جناح راست است. از مصباح یزدی تا آیت الله کنی و پاسخ به مانورهای احمدی نژاد برای دور زدن دو گروه روحانیون عضو مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت مبارز با هدف تقویت روحانیون وابسته به مصباح یزدی و موسسه افکار او در شهر قم. موسسه ای که ستاد واقعی تفکر حجتیه و ظهور امام زمان است. آیت‌الله مهدوی کنی در این مراسم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: مشکلات و قصور‌ها را فرافکنی می‌کنیم و برای تبرئه خود می‌گوئیم که اشتباه از دیگران است، درحالی که تقصیر به گردن ماست. مردم امروز زیاد حرف می‌شنوند و بیش از سابق بحث دینی داریم، ولی مساله تربیت و تبلیغ غیر از گفتار است. روحانیون برای بیان حقیقت نباید از کسی بترسند. من در هیچ انتخاباتی در جمهوری اسلامی داوطلب نبوده ام، به جز دور اول ریاست جمهوری مقام معظم رهبری که به طور صوری با تعدادی دیگر از آقایان نامزد شدیم و بعد هم یک روز قبل از انتخابات انصراف دادم. در روز انتخابات عده‌ای نمی‌دانستند که من انصراف داده‌ام و به من رای می‌دادند. من هم که در آن زمان نخست وزیر بودم به توصیه آقای رفسنجانی در همان روز مصاحبه‌ای کردم و به مرم گفتم که به من رای ندهید. در این دوره هم به دعوت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمده‌ام و اگر هم رای (برای رفتن به مجلس خبرگان) نمی‌آوردم هیچ ناراحت نمی‌شدم. حالا هم که رای آورده‌ام خیلی خوشحال نشدم. ولی به هر حال وظیفه دارم که از مردم تشکر کنم. در ملاقات خود با آقای احمدی‌نژاد به ایشان گفتم که ما را ابزار فرض نکنید. ما پیش و پس از انقلاب مبارز بودیم و با فساد و آنچه مخالف مصالح دین و کشور است مبارزه می‌کنیم. در عین حال که نباید دولت را تضعیف کرد، نباید چشم‌های خود را هم ببندیم و بگوئیم همه چیز خوب است. فرافکنی تقصیرها درد مردم را دوا نخواهد کرد و شکی نیست که تقصیر به گردن همه است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر