۱۳۸۷ بهمن ۱۶, چهارشنبه

بالاترین سایت محبوب ایرانیها هک شد ؟!!

از همه دوستانی که دستی به قلم دارن خواهش میکنم در حمایت از بالاترین چیزی بنویسند و از مدیران بالاترین حمایت کنند و انزجار خودشون رو از هکر یا هکر های بیشرفی که دست به این کار زدن اعلام کنن … بالاترین عین یه خونه ای بود که هر روز اونجا جمع میشدیم …
کاری به این ندارم که گاهی توی این خونه جمعی به سر و کله هم میزدن اما همه با هم دوست بودن …
همه وجود هم رو پذیرفته بودن…! امروز دیگه این خونه نیست …
عین بچه یتیم هایی که تا دیشب سرپناه داشتن اما الان دیگه جایی رو ندارن دارم توی خیابونا دنبال خونه ام میگردم …!
بیاین هممون فعلا یه گوشه ای جمع بشیم تا ببینیم چیکار میتونیم بکنیم…!
فعلا یه وبلاگ بزنیم به نام دوستان بالاترین تا اونجا دور هم جمع بشیم و اخبار رو دنبال کنیم …
سایت بالاترین هک شد .
این سایت که یک سایت به اشتراک گذاری لینک توسط کاربران بود و طرفداران فراوانی داشت از دیشب از دسترس خارج شد .
یکی از مدیر بالاترین هک سایت را تایید کرد و گفت : حمله کاملا برنامه ریزی شده بوده و طبق لاگ دیشب به سرور دسترسی پیدا کردند یا از دیشب حمله رو شروع کردند.
سرور رو هک کردن و اونو از دسترس خارج کردن (اونم امروز بعد از ظهر در شلوغ ترین ساعت کاری بالاترین) و دومین را یک جای دیگه ست کردند.
بک اپ ها سالمند ( برای امنیت بیشتر توضیح نمی‌دم ) ولی کل هارد رو فرمت کردند.جای نگرانی نیست. بک آپ داریم از همه دیتابیس. دومین هم سفت و سخت ثبت شده و به این راحتی‌ها کسی نمی‌تونه اونو از بالاترین بگیره.
فقط زمان می‌بره .به استناد ویکی پدیا ، بالاترین یک وب‌گاه مشارکت عمومی و بر اساس رأی کاربران است که با ایده اولیه مهدی یحیی‌نژاد در تاریخ ۱۶ اوت ۲۰۰۶ شکل گرفت.
این وب‌سایت که با هدف عرضه، پیدا کردن و جداکردن لینک‌های جدید توسط کاربران بر اساس ساختار وب‌سایت معروف دیگ (Digg) ایجاد شده، از ساختار رأی‌گیری برای هر لینک استفاده می‌کند.
کنترل این وب‌گاه دست همهٔ استفاده‌کنندگانش است.
در وبسایت بالاترین لینکهای تازه اضافه‌شده‌ای که بیشترین آرای کاربران را کسب کنند در صفحهٔ اول قرار می‌گیرند.
مهدی یحیی‌نژاد از بنیانگذاران وب‌گاه بالاترین است.او کارآفرین ایرانی مقیم شمال کالیفرنیا و فارغ‌التحصیل دبیرستان البرز و دانشگاه‌های صنعتی شریف (کارشناسی در رشتهٔ فیزیک)، تورنتو (کارشناسی ارشد در فیزیک تجربی)، ام‌آی‌تی (دکتری در فیزیک و بیوانفورماتیک)، و استنفورد (فوق دکتری در بیوانفورماتیک) است.
یحیی‌نژاد دارای مدال برنز در المپیاد جهانی فیزیک در سال ۱۹۹۳ است.هک شدن بالاترین بازتاب گسترده ای در میان وبلاگهای فارسی داشته است هنوز هیچ کس مسئولیت این هک را برعهده نگرفته است .
این سایت به دلیل محدودیت قایل شدن در ارایه اکانت برای کاربران ، مخالفان فراوانی در ماه های گذشته پیدا کرده بود .
بالاترین از مدتها پیش در ایران فیلتر شده بود .خبرگزاری فارس که گویا نسبت به پشت پرده ماجرای هک بالاترین اطلاعاتی دارد خبر داده :در جریان جنگ ۲۲ روزه این لینک‌دانی به طور عمل کرده بود که به سختی خبری از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در صفحه اول این سایت نقش نقش می‌بست.
همچنین این سایت که مدعی آزادی بیان که از سوی برخی جریانات غربی حمایت می‌شد دسترسی کاربرانی راکه با نام مستعار افرادی همچون خالد اسلامبولی، عماد مغنیه و دیگر شهدای اسلام اقدام به انتشار لینک خبرهای اسلامی ـ مذهبی می‌کردند را سریعاً با عنوان اینکه کاربر، شما مرتکب تخلف شده‌اید غیر فعال می‌کرد.
پیش بینی می‌شود این اقدام در راستای حمایت از مردم مظلوم غزه در جریان جنگ سایبری هکرها با رژیم صهیونیستی صورت گرفته است.طرفداران بالاترین هم به تکاپو افتاده و پیشنهاداتی را مطرح کرده اند
مثلا ابراهیم نبوی نوشته :ما باید هرچه سریع تر جمع بشیم و بالاترین رو راه بندازیم. من از همین حالا و همین جا انجمن طرفداران و اعضای بالاترین رو تشکیل می دم و خودم به عنوان اولین عضوش ثبت نام می کنم و از همه بچه های عضو بالاترین می خوام اسمشون رو در یک جایی بنویسند و آماده راه اندازی مجدد بالاترین بشن.
هرکسی دوست داره به من ای میل بزنه. پیشنهاد می کنم اسم انجمن رو بگذاریم ” دوستان بالاترین” هرکسی پیشنهاد بهتری داره بگه. ما باید همدیگه رو پیدا کنیم و بالاترین رو بیاریم سرجای خودش. بالاترین یک ثروت بزرگ برای بچه های رسانه ای کشور ما بود، حتی اگر از بین رفته باشه،
ما باید به هر شکل و هر چقدر از اون رو که می تونیم دوباره احیا کنیم.
توی کامنتهای همین مطلب یکی نوشته :خبر دست اوّل: بالاترین توسط گروه آشیانه هک شده.البته فرد دیگری با باز کردن یک وبلاگ در بلاگقا اعلام کرده : مسئولیت هک بالاترین را مپذیرم .
بدینوسیله اینجانب مسئولیت هک سایت بالاترین را میپذیرم،این هک نه به دلایل سیاسی بلکه به دلیل عدم توجه مدیران ان به نامه ارسالی ام میباشد که در ان بنده اسامی ۱۵ user را داده بودم که همگی متعلق به یک نفر بودند و لینکهای ارسالی مرا در همان بدو ارسال با دادن منفی از بالاترین به صورت ناجوانمردانه ای حذف میکردند،
اطلاعات موجود در سایت بالا ترین کا ملا محفوظ مانده و به کسی انتقال داده نشده است و چنانکه مدیر این سایت در یکی از رسانه های گروهی به عدم مدیریت و عدم توجه اش به نامه های کاربران اقرار و پوزش خواهی کند بلافاصله بالاترین را ترمیم و به حالت اولیه خود باز خواهم گرداند.
این در حالی است که یک کابر وب‌سایت «دنباله» با رد گزارش‌ها در خصوص هک شدن وب‌سایت بالاترین نوشته که «بالاترین در حال تغییر اساسی است و به دلیل ضعف بانک اطلاعاتی که به احتمال زیاد mysql است، به خاطر تراکنش‌های بالا» از دسترس کاربران خارج شده است.
این کاربر افزوده است که هکر‌ها نتوانسته‌اند آسیب جدی به این سایت وارد کنند و «فقط با حملات قدیمی و منسوخ شده دی‌دی‌داس، تعداد تراکنش‌های سرور را به حداکثر رسانده به طوری که سرور توانایی خودش را از دست داده» است.
به گفته این کاربر «اطلاعات سایت و دامین آن دست نخورده» است..
+منابع: فارس . زمانه . رپورتر . دنباله تریبون